.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح‌هاي درياي نيازمند حمايت ويژه

شهردار كتالم و سادات‌شهر مقصد 90 درصد گردشگران شمال را دريا دانست و خواستار حمايت ويژه از طرح‌هاي دريا شد.
احمد توانا در جلسه ساماندهي طرح‌هاي درياي شهرستان رامسر افزود: شهرداري كتالم و ساداتشهر تقريبا نوپا است و به تازگي توانسته برخي از مشكلات خود را برطرف كرده، درآمدزا شود، تقريبا در يك شرايط متعادل قرار گيرد و بايد در حد توانش انتظار داشته باشيم.
وي با تاكيد به حمايت‌هاي ويژه در زمينه طرح‌هاي سالم‌سازي اظهار داشت: اين شهرداري را از كمك‌هاي طرح دريا محروم نكنيد زيرا طرح‌هاي سالم‌سازي در حيطه منطقه شهرداري كتالم و ساداتشهر نيازمند حمايت ويژه است.
شهردار كتالم و سادات‌شهر با اعلام اينكه مقصد 90 درصد گردشگران شمال دريا است، ادامه داد: شهرداري كتالم نيز بايد در برنامه‌هاي مختلف شهرستاني از جمله طرح‌هاي سالم‌سازي ديده شود در غير اين صورت شهرداري به تنهايي نمي‌تواند اين طرح‌ها را سالم‌سازي و حفظ كند.
توانا خاطرنشان كرد: تمام زيرساخت‌هاي اوليه طرح در دو منطقه هميشگي آماده بوده و براي راه‌اندازي آن نياز به حمايت داريم و همچنين در طرح سوم به دليل متراژ بالاي زمين در تهيه طرح با مشكل مواجه‌ايم و تنها مبلغ تهيه طرح آن بالغ بر 50 ميليون تومان است كه اميدواريم با حمايت ويژه اين طرح را نيز راه‌اندازي كنيم.

* طرح‌هاي دريا فاقد استانداردهاي لازم است
در ادامه فرمانده انتظامي رامسر نيز تذكرات و هشدارهايي را براي اجراي هر چه بهتر برنامه‌ها ارائه كرد و گفت: طرح‌هاي ما فاقد استانداردهاي لازم است و بايد همه باهم تلاش كنيم تا اين طرح‌ها را به بهترين شكل براي مردم آماده‌سازي كنيم.
نصرت‌الله اماني تصريح كرد: بايد مديران طرح‌ها هر چه سريع‌تر براي تعيين صلاحيت معرفي شوند، مسيرهاي فرعي منتهي به دريا هر چه سريع‌تر مسدود شود، جذب ناجيان غريق با نظارت كامل انجام شود و حتي از هم اكنون فكر پرداخت حق الزحمه ناجيان باشيم كه به مشكل بر نخوريم.
اماني بيان داشت: با توجه به حجم بالاي مسافر نياز به طرح‌هاي سالم‌سازي شده بيشتري داريم و اين طرح‌ها جوابگوي مسافران نيست.

* پيش‌بيني اعتبارات مورد نياز به‌كارگيري ناجيان غريق صورت گيرد
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان رامسر نيز گفت: طرح سالم‌سازي خوب داشتن نيازمند اعتبارات كافي است، چطور مي‌توانيم تعداد زيادي نيرو به عنوان ناجي غريق، امدادگر، راننده و ... آموزش دهيم در جاده و سواحل در ايام تعطيل و غيرتعطيل سازماندهي كنيم درحالي كه نمي‌توانيم فكري به حال پرداخت حق‌الزحمه آنان داشته باشيم.
پرويز فاضلي افزود: براي برنامه‌ريزي طرح‌هاي سالم‌سازي و به طور كل ستاد تسهيلات سفر در درجه اول بايد وضعيت اعتبارات و تامين بخش مالي را مشخص كرده و سپس به اين اقدامات دست يابيم.

* هدف اصلي گردشگران شمال دريا است
رئيس دفتر نمايندگي ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي نيز طي سخناني دريا را هدف اصلي گردشگران به ويژه در تابستان دانست و گفت: بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده هدف اصلي و اوليه هر مسافر به ويژه در ايام تابستان دريا و سواحل آن است كه بايد در اين بخش سرمايه‌گذاري بيشتري صورت گرفته و هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي به اين طرح‌ها توجه شود.
علي حسيني به استناد آمار دانشگاه علوم پزشكي مازندران ادامه داد: سالانه 220 تا 250 نفر در درياي مازندران غرق مي‌شود كه 85 درصد آنها غيربومي و ببيش از 90 درصد آنها در محدوده غيرطرح غرق مي‌شوند.
وي تصريح كرد: طي شش ساله اخير 73 مورد غرق شدگي در رامسر داشته‌ايم كه با وجود تلاش‌هاي نيروهاي اورژانس، هلال احمر و ... 43 مورد منجر به فوت شد.
‌وي در ادامه مشخصات يك طرح سالم‌سازي خوب را تشريح كرد و بيان داشت: بايد تلاش كنيم فاصله بين ديدگاه ما تا ديدگاه گردشگر را كاهش دهيم تا بتوانيم در اين زمينه با تعاملات همه‌جانبه موفق‌تر عمل كنيم.

* مشخص كردن متولي دريا ضروري است
‌فرماندار رامسر نيز در اين جلسه پس از شنيدن نقطه نظرات و مشكلات موجود گفت: ما در شهرستاني گردشگرپذير قرار داريم كه اكثريت آنها دريا را به عنوان هدف اصلي تفريح خود قرار داده‌اند و بايد تلاش كنيم با رعايت اصول طرح‌هاي سالم‌سازي و همچنين رعايت شئونات اسلامي بهتر از گذشته به استقبال مسافران عزيز برويم كه اين امر نيازمند زمان و برنامه‌ريزي خوب و بهينه است.
رضاخاني افزود: در حال حاضر مهم‌ترين مساله مشخص كردن متوليان طرح دريا است كه بايد هر چه سريع‌تر براي تعيين صلاحيت معرفي شوند و تا جاي ممكن بايد تلاش كنيم از افراد متعهد، سالم و لايق در اين امر استفاده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.251 seconds.